שאני אשווק??!! לשווק בדרך שמתאימה לך

שאני אשווק??!! לשווק בדרך שמתאימה לך

כשאני מדברת עם נשים על שיווק העסק שלהן, העיניים נפערות לרווחה והגוף מתכווץ בכיסא.

“זו השליחות שלי, אני לא צריכה לשווק, מי שמרוצה יעביר את השם שלי ללקוחות אחרים”,

“אני לא כמו אנשי המכירות החלקלקים האלו” ו”אני פשוט לא יודעת לשווק ושונאת את זה!”

אלו הם רק חלק מהמשפטים ש”נורים” בתגובה. ואני שואלת- למה קשה לנו עם שיווק? נדמה לנו שהמוצר שלנו שווה פחות? גם כשאנחנו מרגישות שאנחנו הכי שוות בעולם, למה אנחנו מקוות שאחרים יעשו בשבילנו את העבודה? ותכל’ס, אם ברור לנו שנהנים מהשירות שלנו, למה שלא נפיץ את הבשורה בעצמנו?

רוצה להפיץ את השליחות שלך ומפחדת משיווק? תמצאי את הדרך שהכי מתאימה לך!

אני מודה, גם אני פעם הייתי מתפתלת בכיסא כשחשבתי על “למכור את עצמי”. הרבה שנים השתעשעתי במחשבה להיות עצמאית ולא ידעתי באיזה כיוון לבחור. בכל פעם שהציעו לשלם לי על משהו שאני טובה בו, הרגשתי מתנצלת ואיכשהו תמיד גם יצאתי כמעט בלי רווח או אפילו טיפה בהפסד. לפעמים זה היה הפסד רק של זמן, אבל כידוע- זמן הוא כסף.

אז מה עשה אצלי את השינוי? כשאני גיליתי את השליחות שלי לא היה ספק- אני את זה רוצה להפיץ. לי זה שינה את החיים ורציתי להעביר את זה הלאה. האמנתי בשירותים שלי, למדתי, חקרתי ועבדתי קשה כדי להרגיש שכדאי להוציא את זה החוצה. ובאותה נשימה, גם ידעתי שאני לא אהיה “אשת מכירות חלקלקה”, אלא כזו שהולכת עם התכונות והאמת שלה עד הסוף.

אז אם השאלה הבאה שלך היא “איך עושים את זה?”, התשובה פשוטה- איך שמרגיש לך נכון! למה? כי אם תעשי מה שמגיע לך מהבטן ותבחרי בערוצי השיווק המתאימים לך, הקהל הרלוונטי יוכל להתחבר לאמת שלך, להכיר אותך וגם לרצות לקנות את השירותים והמוצרים שלך. והכי חשוב- את לא תרגישי כמו מישהי ש”דוחפת”, “מוזילה את הערך שלה” או כל דבר אחר ששמעתי לא פעם מבעלות עסקים שהרגישו ששיווק היא קצת מילה גסה…

אל תדאגי, אני לא אשאיר אותך באוויר בלי טיפת פרקטיקה. הנה כמה צעדים שיעזרו לך לבחור ערוצי שיווק שמתאימים לך:

  • מטרות ואסטרטגיה- הצעד הראשון שלך בכל שלב של העסק צריך להיות זמן מחשבה. כשתחשבי מה המטרות שלך, תוכלי לבנות אסטרטגיה למימוש המטרות האלו. בלי מטרות, אין לך דרך ללכת עליה…
  • מחקר ומיפוי ערוצי שיווק- למדי אלו ערוצים קיימים בכלל בשוק (און ליין/ אוף ליין), מה כל ערוץ שיווק דורש מבחינת השקעת משאבים (זמן, אנרגיה, כסף וכד’), ובהתאמה- מה התוצאות שיניב עבורך. האם פוסט ממומן בפייסבוק מביא אליך לקוחות פוטנציאליים? כמה פונים נדרשים כדי שתסגרי עסקה אחת? מה העלויות? הסתכלי על “עוגת השיווק” השלמה- יכול להיות שערוץ מסוים נראה משתלם כשהוא עומד בפני עצמו, אבל בבחינה כוללת תביני שהוא גוזל ממך זמן על חשבון ערוצים נוספים (נדרשים), ואז זה כבר לא ממש משתלם.
  • איפה הקהל שלך נמצא?- את כותבת מעולה, אבל הקהל שלך בכלל לא בפייסבוק, אז איך זה עוזר שאת מעלה 5 פוסטים בשבוע?! אחרי שתדעי איפה הקהל שלך נמצא, תוכלי לפנות אליו ישירות ובלי לסמוך על גורמים מתווכים.
  • במה את הכי טובה?- איזה ערוץ שיווק את אוהבת יותר? איפה תבואי לידי ביטוי הכי טוב? מה יהיה לך הכי “קל”?. זה הזמן להישען אחורה ולהסתכל פנימה.
  • עכשיו נשאר רק להרכיב את הפאזל- כשכל התשובות בידיים שלך, נשאר למצוא את החפיפה בין ערוצי השיווק המתאימים לך ובין המקומות בהם הלקוחות שלך נמצאים. אלו הערוצים בהם את צריכה לבחור.

ואחרי שעשית שיעורי בית, מצאת את הערוצים המתאימים לך והבנת איך לחלק ביניהם את הזמן והמשאבים, איך ממשיכים מכאן?

  • בחרי את המטרה השיווקית שלך לרבעון הנוכחי ולאורה תכנני כלפי מטה- מה את צריכה לעשות בכל חודש, שבוע ויום. ככה גם ניהול הזמן שלך יהיה נכון ויעיל יותר ואת תמיד תהיי ממוקדת במטרה אותה בחרת.
  • הכיני תכנית רבעונית, שתאפשר לך לבדוק אם זה באמת עובד. אל תוותרי על ערוץ שיווק כי אחרי ניסיון או שניים זה לא עבד. תני לזה להתבשל, בקשי חוו”ד ובעיקר- בדקי תוצאות בשטח אחרי שנתת לזה להיות בחוץ מספיק זמן.
  • הכיני לך TO DO LIST רשימה ברורה של משימות קטנות בדרך למטרה הנכספת. ולא, “להכניס 3 לקוחות חדשים” אלו לא משימות קטנות. יותר כמו: “לכתוב תכנים לדף נחיתה”, “להעלות 3 פוסטים בשבוע”, “לפרסם בקבוצה X ביום שני” וכד’. מגיע לך לזכות לסמן וי גם אם כבשת גבעה ולא את האוורסט בכבודו ובעצמו. הרבה פסגות קטנות יביאו אותך לאט לאט גם לשם…

ועוד טיפ קטן ממני ….

אחרי שעשית את כל זה, שבי עם עצמך או עם חברה/ קולגה ועופי על כנפי הדמיון. את כבר יודעת אלו ערוצי שיווק ישרתו אותך הכי טוב, אבל מה עם התכונות שלך? אלו תכונות יש לך שישרתו את השיווק שלך הכי טוב? אם תכתבי פוסטים יצירתיים, כי את כזו, הקוראים יפליגו איתך על כנפי היצירתיות. אם את כזו ש”הולכת עם הבטן”, למה שלא תדברי עם הקהל שלך על זה? הייחודיות שלך תתבטא בדרכים שתשווקי, במילים שתאמרי, בעיצוב ובדרך שתבחרי להציג את עצמך לעולם. כשתשלבי בין התכנון והשיווק המסורתיים ובין הייחודיות שלך, לא תצטרכי לשבת ולחכות שיגיעו אליך לקוחות, אלא תגרמי להם לעשות את זה.

צאי החוצה, שווקי את עצמך בגאווה – כי את שווה את זה!


הי! אני כתבתי עבורך את המאמר הזה….נעים להכיר!

טל אידלמן, בעלת שני כובעים מקצועיים:

– יועצת שינה ופסיכולוגית. מלווה הורים לתינוקות וילדים בתהליכי שינוי הרגלי שינה המותאמים להם ומבוססים על מתן מענה לצרכי הילד וביסוס תקשורת בריאה בבית.

מנהלת השיווק בצוות Guide The Way  ייעוץ עסקי, ליווי והדרכה

כשאני מדברת עם נשים על שיווק העסק שלהן, העיניים נפערות לרווחה והגוף מתכווץ בכיסא. “זו השליחות שלי, אני לא צריכה לשווק, מי שמרוצה יעביר את השם שלי ללקוחות אחרים”, “אני לא כמו אנשי המכירות החלקלקים האלו” ו”אני פשוט לא יודעת לשווק ושונאת את זה!” אלו הם רק חלק מהמשפטים ש”נורים” בתגובה. ואני שואלת- למה קשה לנו עם שיווק? נדמה לנו שהמוצר שלנו שווה פחות? גם כשאנחנו מרגישות שאנחנו הכי שוות בעולם, למה אנחנו מקוות שאחרים יעשו בשבילנו את העבודה? ותכל’ס, אם ברור לנו שנהנים מהשירות שלנו, למה שלא נפיץ את הבשורה בעצמנו? <a href="”> Read More…

כתיבת תגובה

כתבות נוספות באותו נושא

דילוג לתוכן