לשדרג את העסק בזמן משבר – חלק ב’

לשדרג את העסק בזמן משבר – חלק ב’

הגעת לכאן, כלומר- כבר סיימת לעשות סדר בבק אופיס של העסק שלך.
עצרת כבר לטפוח לעצמך על השכם?
מעולה, אבל לא ננוח יותר מדי זמן על זרי הדפנה, יש לנו עסק לדאוג לו (:

אז אחרי שעשית סדר במרחב הפיזי והדיגיטלי, עברת על סל המוצרים והבנת אילו מוצרים מתאימים לתקופה הנוכחית
ואיך הכי נכון לך לשווק אותם, הגיע הזמן לשדרג את הפלטפורמות שמשרתות אותך בעסק
ויעזרו לך לייצר פעילות זורמת ואיכותיות יותר כשתחזרי לפורמט פעילות שגרתי.

אז איך עושות את זה בפועל?
אני אישית כרגע לא מרגישה פנויה להתחיל תהליכים גדולים ומורכבים מדי. לא ברמה הרגשית או הפיזית ולא ברמה הכלכלית- זה הזמן שבו אני חוסכת כמה שאפשר ומשקיעה רק במה שנחוץ, כדי לא לסיים את המרתון הזה עם הלשון בחוץ.
אז אם אין לך כוח וזמן להתחיל לבנות את האתר המשודרג שאת חולמת עליו כבר שנים, אל דאגה- זה ממש בסדר.

אבל מה כן? זה ממש פשוט- נכסים דיגיטליים כבר יש לך? ברור שכן! עמוד פייסבוק עסקי, אתר אינטרנט, פרופיל אינסטגרם? מעולה. מבטיחה לך שיש שם מספיק עבודה בשביל התקופה הקרובה. זה גם זמן מעולה להתמקד בדברים הטכניים, שלא דורשים המון מחשבה ויצירתיות.

הנה כמה טיפים קטנים לסדר מאחורי הקלעים של התשתיות שלך:
• עמוד עסקי בפייסבוק:
o קודם כל בדקי אם העמוד העסקי שלך מופיע בעיסוק שלך בפרופיל האישי ומספר לכולללללם במה את עוסקת. נשמע בסיסי, אני יודעת, אבל תופתעי לגלות כמה לפעמים הדברים הבסיסיים נשמטים לנו בין הידיים.
o עברי על ההגדרות של העמוד שלך- כל פרטי ההתקשרות מעודכנים? קישורים לערוצי שיווק אחרים (אתר/ אינסטוש וחברים).
o בדקי את ה’אודות’, לא יודעת איך זה אצלך, אבל בד”כ אנחנו מעדכנות ושוכחות לתקופה די ארוכה, זה הזמן לעדכן.
o לשוניות, זוכרת אותן? אם יש לשוניות ריקות זה הזמן למחוק אותן, אם יש אחת שחשוב לך שיראו- זה הזמן לעשות סדר ולהעלות אותה למעלה. אם יש לך לשונית של מוצרים ושירותים, בדקי ודייקי גם אותם ואת המוצרים הרלוונטיים לתקופה הזו במיוחד עלי למעלה גם- תני להם את המקום הכי בולט.
o שדרגי נראות, העלי תכנים חדשים וצרי לעצמך נוכחות.
• אתר אינטרנט:
o עברי על כל הדפים וראי שהם מעבירים את המסר שרצית
o מחקי עמודים לא רלוונטיים או חשבי על עמודים שתרצי להוסיף בהמשך (או שאת יכולה בקלות להוסיף עכשיו)
o סדרי את סדר העמודים- אנחנו קוראים מימין לשמאל. משמע- אם המוצר שהכי נמכר מופיע משמאל, עד שיגיעו אליו אולי כבר יתייאשו? דאגי לתת לו נראות גם מבחינת מיקום וגם לספר עליו בעוד מקומות- להקדיש לו מקום בעמוד הבית או בעמודים אחרים רלוונטיים
o רוצה בכל זאת לעבוד על אתר חדש ולא יכולה להתחיל לבנות אותו עכשיו? אפייני! ציירי לעצמך את המבנה החדש, איך את רואה אותו בעיני רוחך, אלו עמודים תרצי שיופיעו וכד’. אחרי המבול הכל יהיה לך כבר מוכן ורק תצטרכי לבצע…
o ואם יש לך מוזה- זה אחלה זמן לייצר תכנים חדשים או לשפר את הקיימים, להכניס פופ אפ פה ושם ולרענן את הנראות והמקצועיות של האתר (:
• פרופיל אינסטגרם:
o זה הזמן לעדכן את הפרטים שלך, לראות אם יש לך לינק חדש להכניס לביו
o אולי תרצי לרענן את הפיד? לייצר תבנית חדשה- שוטטי קצת בפרופילים אחרים, קבלי השראה, חשבי על רעיונות חדשים וצרי ויז’ואל שמותאם לך ואהוב עליך במיוחד

ואחרי ששדרגת את התשתיות העסקיות שלך, מה עם להשקיע בכוח האדם של העסק?
התבלבלת לרגע? כן, התכוונתי שתשקיעי בעצמך!
ולא, אני לא מתכוונת ללק ג’ל או בוטוקס רחמנא ליצלן, אלא לשדרוג שרצית לעשות מלא זמן וזה פשוט לא קרה מפאת קוצר זמן או כוחות או כל דבר אחר.
לדוגמה- רצית להתמקצע בנישה מקצועית מסוימת בתחום שלך, ללמוד קורס שייתן לך עוד ידע וערך ללקוחות או “סתם” קורס בתחום אחר, נגיד כזה שיעזור לך לייצר לבד עיצובים לעסק (שגם יחסכו לך בעלויות מעצבת בהמשך). ואת יודעת מה? גם קורס סתם בשביל הכיף ישדרג אותך ויביא אותך רעננה יותר לעסק. כי כשאת משקיעה בך- את משקיעה בעסק.
לא רק שזה נותן לך לגיטימציה וזמן מוגדר מראש להסגר במשרד ולזכות בזמן שקט לעצמך, אנחנו בתקופה של המון חינמיים/ מוצרים מוזלים ואת יכולה ללמוד את מה שרצית מהבית של ובמחיר שווה ממש. ומה הבונוס? על הדרך תתמכי בעסק קטן כמו שלך שצריך את זה בדיוק כמוך, אני אומרת- WIN WIN!

זהו, עכשיו את מוכנה לצאת לדרך- מאחורי הקלעים של העסק מתוקתקים,
חלון הראווה נוצץ ואפשר לחכות לפתיחה הגדולה. כשהיא תגיע, את תדעי שהכלים בידיים שלך, התשתיות מוכנות ועובדות בשבילך ולך נשאר לתפעל את הכל ביד רמה.
סומכת עליך!

טל אידלמן,

מנהלת תפעול, עמותת פרויקט עסקית

כתיבת תגובה

כתבות נוספות באותו נושא

דילוג לתוכן