כל אחת צריכה (להיות) יחצ”נית

כל אחת צריכה (להיות) יחצ”נית

הקמתן עסק, השקעתן בתוכנית עסקית ,בתכנון ההקמה וההפעלה ואתן תוהות איך תקדמו אותו?

,גם עסקים קטנים רוצים שיקראו עליהם בעיתון או באתר, רוצים לראות את עצמם עם פינה קבועה בטלוויזיה שקשורה לתחום העיסוק שלהם – לשם הגשמת מטרות אלו רצוי להתחיל לחשוב על יחסי ציבור.

אם אתן רוצות למשוך תשומת לב, לחשוף את המסר, השרות או המוצר שלכם עליכן להשתמש בכלים מתוחכמים, מקוריים, יצירתיים הן בעזרת כלי התקשורת הכתובה והן בעזרת כלי התקשורת האלקטרונית.

המטרה ברורה- עסק קטן, בינוני או גדול מנסה ליצור לעצמו יחסי ציבור מתמשכים ולהשיג תוצאות חיוביות. תפקידיו של משרד יחסי ציבור הם לעזור לו ע”י שימוש  בכל הכלים האפשריים להעלאת מודעות, ליצור שינוי תפיסתי, ליצור העדפה, לבנות קשרים חיוביים עם קהילת התקשורת וקהילות נוספות, לחשוב על שיתופי פעולה עסקיים למקסום הרווחים ולבסס מעמד כעסק/חברה מובילים בשוק.

רוב בעלי העסקים באמת מאמינים שביקורת טובה, כתבה חד פעמית מפרגנת או אזכורים קבועים במדור רכילות מקומי יכולים לעזור לעסק לשגשג יותר, זה נכון אבל לטווח קצר ביותר.

כדי לפלס דרך בתקשורת ולהבין מי נגד מי , יש צורך באיש יחסי ציבור מקצועי שיידע למקד את אור הזרקורים עליכן. על אשת יחסי הציבור שתבחרו להיות קריאטיבית ויצירתית במיוחד על מנת שתוכל להילחם עבורכן על אותה משבצת פרסומית שבה נוהגים העסקים הגדולים להופיע. המשימה העיקרית של אשת יחסי הציבור היא לגרום לתקשורת להתעניין דווקא בעסק שלכן בעזרת בידול , מסרים אמינים ומדויקים, תכנים מקצועיים ועוד.

מהם התחומים בהם יסייעו יחסי ציבור לעסק שלך:

-העלאת מודעות למוצרי העסק או לשירותיו השונים

-העברת מסרי העסק לקהלי היעד שלו

הגדלת מכירות-

-מיצוב העסק כמוביל ומומחה בתחומו

-בניית אמון לקוחות

תמיכה בפרסום-

כיבוי שריפות (במיוחד בדיגיטל  )  והתגברות על התנגדויות-

-פיתוח שווקים חדשים/משניים

-בניית מוניטין חיובי לעסק

-קידום מטרות מיוחדות

ניהול יחסי משקיעים – INVESTORS RELATIONS-

ואם כבר החלטתן לשכור את שירותיה של אשת יחסי ציבור להלן מספר טיפים מקדימים לבחירת מוצלחת של משרד יח”צ:

1.מומלץ להיפגש עם כמה יחצנים המתמחים בתחום הרלוונטי לעסק שלכן  (תיירות, צרכנות, משפט, לייף סטייל, נדל”ן, טיפוח, אופנה ועוד)

2.תרשמו רעיונות או דברים שנאמרים במהלך השיחה (מכל פגישה ניתן לאסוף כמה רעיונות טובים להמשך הדרך)

עליכן לברר במהלך הפגישה הראשונה (והלא מחייבת) לגבי שיטות העבודה המקובלות: כל כמה זמן נפגשים, תוך כמה זמן תתחילו לראות כתבות/אייטמים בתקשורת, כמה חודשים מומלץ לעבוד יחד כדי להשיג את התוצאות הטובות ביותר, מהי צורת/אופן התשלום, מהן דרכי התקשורת ביניכם.

מומלץ לבקש לראות תיקי עבודות של לקוחות קיימים או ישנים אשר תחום עיסוקם מקביל לשלכן

5.חשוב להתייעץ עם מכרים שמעסיקים יחצן או עם קולגות למקצוע לגבי בחירת המשרד

חשוב לברר עם בעלי עסק שמקביל לשלכן האם היה מרוצה מעבודת היחצנית

7.המלצה אישית ממני –אתם רוצים אשת יחסי ציבור שהיא שחקנית נשמה, מישהי שעדיין “רעבה” ללקוחות – לא מישהי שייקח לכן הרבה זמן לתאם איתה פגישה, או שתענה לטלפונים תוך כדי הפגישה, או שתחכו כמה ימים טובים כדי לקבל ממנה הצעת מחיר.

8.הכי הכי חשוב – תבדקו האם יש לכם כימיה ביחד. נשמע מוזר, אבל מדובר בתהליך שבו היחצנית נכנסת לרוב ללב העניינים, ללב ליבו של העסק במטרה לעזור לו לגדול ולשגשג, מדובר בתהליך אינטנסיבי והכימיה ביניכן חשובה מאד.

ומה עושים כשיש תקציב נמוך לשיווק בשנים הראשונות של העסק ולא ניתן לשכור שירותי יחצ?

גם במקרה הזה קיימים לא מעט פתרונות שתוכלו ליישם כשהמסר העיקרי הוא “תהיו אתן אשת יחסי הצבור של עצמכן” , להלן כמה הצעות עבורכן:

1.תפתחו דף עסקי בפייסבוק ותעלו פוסטים מדויקים, חכמים, מעניינים ומושכים שיביאו למעורבות גבוהה

2.תרשמו לסדנא מקצועית לניהול של קמפיינים ממומנים בפייסבוק כדי להגיע לקהל היעד שלכם

3.תפתחו אתר אינטרנט בסיסי או דף נחיתה שיכלול מידע בסיסי, תמונה יפה שלכן או של העסק/המוצר ופרטי יצירת קשר.

4.תפיצו לכל המעגלים החברתיים שלכם ,הקרובים והרחוקים כאחד, שפתחתן עסק ותבררו האם במקרה הם מכירים עיתונאי, בלוגר, תחקירן כל שהוא – אתם לא תאמינו איך כולם בסוף מכירים את כולם במדינה הקטנה שלנו.

5.צפו בתוכנית טלוויזיה שאתם חפצים להופיע בה ותחכו לכתוביות שמתפרסמות בסוף התוכנית – שם תמצאו כתובת מייל מסודרות של ההפקה ושל התחקירנים ואל תהססו לשלוח להם מייל מסודר המסביר מה אתן רוצות להציע להם ולמה הם צריכים לקחת אתכן

6.אספו עיתונים מקומיים שבדרך כלל מחולקים בסופר מרקט , במסעדות, במרכזי קניות גדולים ותעברו טוב טוב על כל המדורים שרלוונטיים עבורכן – כמעט בכל סוף אייטם יש חתימה של שם הכתב וכתובת מייל למשלוח הצעות – אל תפחדו לכתוב להם על עצמכן

7.הירשמו לסדנאות כתיבה יצירתית שיכולות לשפר לכם את אופן הכתיבה שלכן  ולעזור לכן לדייק במסרים

8.הירשמו לקורס של יחסי ציבור לעסקים קטנים שבו אנשי יחסי ציבור ילמדו אתכן להיות היחצניות של עצמיכן – אחרי שתקבלו את כל הכלים המתאימים יהיה לכן יותר קל לפעול ולהצליח.

ושיהיה המון בהצלחה!


הי!

אני כתבתי עבורך את המאמר הזה….נעים להכיר!

ענת צ’רפק מחנאי, בעלת משרד בוטיק ליחסי ציבור המלווה מזה כשני עשורים עסקים קטנים –בינוניים

בעלת בית ספר ללימודי יחסי ציבור בשיטת “עשה זאת בעצמך”

כתיבת תגובה

כתבות נוספות באותו נושא

דילוג לתוכן