זמן = כסף. על ניהול הזמן והכסף שלך בעסק

זמן שווה כסף. על ניהול הזמן והכסף שלך בעסק

זמן = כסף. נכון?
והכסף שלך הוא מה שמניע את העסק שלך.
לכן ניהול הזמן שלך וניהול העסק שלך קשורים אחד בשני ולא ניתנים להפרדה.

בתכ’לס בואי נודה בזה- כשאת מתנהלת נכון את מנהלת נכון. טוב יותר, יעיל יותר וקצר יותר…
הרי יש לנו גם חיים מעבר לעסק (אמרה אף עצמאית אף פעם…)
אז הנה 7 טיפים שיעשו שינוי משמעותי בהתנהלות ובניהול העסקי והכלכלי שלך – אם רק תעקבי אחריהם באדיקות.
1. יש לך כבר מעטפה של העסק ברכב? לי יש! שימי לך מעטפה ריקה לאיסוף חשבוניות הדלק שלך בדלת הרכב או כל מקום אחר שנוח ובכל 1 לחודש פשוט הוציאי אותה מהרכב ישירות להגשה לרו”ח שלך.
2. דף חיובי האשראי שלך הוא חיוני! בין אם יש לך אשראי נפרד לעסק ובין אם לא – אחת לחודש עשי השוואה בין החיובים המופיעים בדף לבין החשבוניות והקבלות שאספת להגשה. בטוח תגלי איזו חשבונית שפיספסת ולא בנמצא. זה הזמן לשחזר….לא חבל על המע”מ?
אגב הדרך הפשוטה היא לסמן בטוש זוהר את החיובים הרלוונטים לעסק על מנת לעשות מעקב ואז למצוא את הקבלות אצלך בארנק בתיק בכיס המכנסיים או תתפלאי – בפינת המשחקים של הילד…
3. בעולם טכנולוגי כמו שלנו – ספקים כבר לא עובדים עם חשבוניות ידניות. הכל מגיע למייל….איך תעשי לך מעקב נח? 2 תיקיות על שולחן העבודה שלך – “חשבוניות להגשה” ו “חשבוניות שהוגשו”. קיבלת חשבונית במייל? מיד בצעי שמירה לתיקייה הראשונה ובסוף כל חודש רוקני אותה. כך שום מייל לא מתפספס בדרך וכל חשבונית מודפסת לחודש המתאים.
4. בסוף החודש כשאת יושבת על החומרים שלך….יש לכך 2 מטרות. הראשונה היא לחסוך בנזיפות מרו”ח שלך. שזה אחלה….והשניה היא למען הסדר שלך בעסק. על בסיס הנתונים שתגלי בעצמך תוכלי לקבל החלטות מושכלות יותר בנושא ההוצאות וההכנסות שלך העסק שלך. לכן דאגי להפריד בין הקלסר של ענייני הבית והמשפחה לבין קלסר העסק.
מה שמים בקלסר העסק? חיובי אשראי, טבלאות הוצאות והכנסות שהכנת מראש, דוחות רווח והפסד, ביטוחים ועוד.
כשהכל במקום אחד – גם הראש שלך במקום אחד.
5. באותה הזדמנות שבה את עושה סדר בחשבוניות ובדואר שהגיע – זה הזמן הכי טוב לכתוב עליהן לאיזו קטגוריית הוצאה הן משתייכות.
מה הכוונה? על קבלה של דלק רשמי “נסיעות”, על קבלה של דפים למדפסת רשמי “ציוד משרדי” ועל הקבלה של הקידום שעשית בפייסבוק רשמי “שיווק”.
למה? בטיפ הבא….
6. אז ברגע שחילקת את ההוצאות (וגם את ההכנסות שלך כמובן) לקטגוריות – רו”ח שלך (וגם את בעצמך) תוכלו לייצר דוח רווח והפסד מאוד ברור שייתן לך תמונה מציאותית ובה תדעי מה מצב העסק שלך ולאן הולך הכסף.
באחד החודשים גיליתי שהוצאתי כמעט 20% מהכנסות העסק רק על ציוד משרדי. אין צורך לומר שבחודשים באחרי קיזזתי היטב הוצאות מהסוג הזה. לפעמים אנחנו צריכות לראות מול העיניים איפה הפרזנו והיכן ניתן להשקיע יותר…
7. אם שמת לב….רוב הטיפים כאן מתחילים ב “כשאת יושבת על….”. אז זהו – שאת צריכה לפנות לעצמך זמן מוגדר ביומן כדי לעשות סדר כזה.
יום ניהול אחת לחודש הוא פתרון מעולה! אגב גם יום פיתוח עסקי זה תמיד מומלץ, יום לסידור המשרד או יום סיכום מעקב לקוחות חודשי.

כמו שוודאי הבנת – גם ניהול צריך להיות מסודר ומאורגן..וכמו שלימדו אותי בימי השכירה שלי – מאחורי על מנכ”לית גדולה עומדת מזכירה מאוד מסודרת…….
בהצלחה ענקית!


הי!

אני כתבתי עבורך את המאמר הזה….נעים להכיר!

מורן אלויה , מנכ”לית ומייסדת עמותת פרויקט עסקית וגם בעלת העסק guide the way  – ייעוץ עסקי, ליווי והדרכה.

בעסק שלי תוכלי למצוא פתרונות לשאלות עסקיות, שיווקיות וכלכליות ואפילו שיווק דיגיטלי במיקור חוץ לעסק שלך.

כתיבת תגובה

כתבות נוספות באותו נושא

דילוג לתוכן