יזמות נשית בישראל – 3 מאמרי סקירה

3 מאמרים סקירה על מצב היזמות והעסקים בבעלות נשית בישראל .

מה נעשה ומה נדרש לעשות כדי לעודד יזמות ועסקים קטנים בבעלות נשית בישראל.

כחלק מתהליך הדוקטורט שלי בנושא “מאפיינים סוציולוגים ואישיותיים של נשים יזמיות בישראל” אספתי מחקרים אקדמיים בנושא. אני מצרפת עבורכן שלושה מאמרים שמתארים את עולם היזמות הנשית בישראל: מהם החסמים שעומדים בפני נשים יזמיות, איך מעודדים יזמות נשית בעולם? ואיך מצמצמים פערים בחלוקת משאבים ותקצוב מגדרי?

  • דו”ח יזמות נשים בישראל 2018
    מחקר חדש של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה מציג מאפיינים הקשורים ליזמות נשים בישראל. המחקר מצביע על חסמים סובייקטיביים ואובייקטיביים העומדים בפני נשים יזמיות; חסמים כגון שעות עבודה, שכר לשעה, סיבות למוטיבציה יזמית ותפיסה סובייקטיבית על קיום קישורים לניהול עסק.
    קישור לדו”ח
  • עידוד עסקים קטנים בבעלות נשים בישראל, מה נעשה ומה עוד נדרש לעשות?
    בדצמבר 2016 פורסם מחקר שנערך בתמיכת ממשלת ארה”ב ובשיתוף עם מרכז אדווה ותנועת אחותי. המחקר מציג תמונת מצב של נשים ועסקים בישראל, מהי המדיניות התומכת הקיימת ומה עושים בעולם כדי לקדם יזמות נשית – יש לנו ממי ללמוד.
    קישור לנייר מדיניות של מרכז אדווה
  • סתם בשביל להרגיז : תקצוב מגדרי – יש דבר כזה? מסתבר שישראל היא בין הארצות המובילות בתחום, האומנם ?
    ממשלת ישראל בהחלטה מס. 2084 מאוקטובר 2014 דורשת מכל משרדי הממשלה לבחון את תקציביהם מנקודת ראות מגדרית, או במילים אחרות: לבדוק את מידת השוויון של שכר העובדים והעובדות, את הנהנים והנהנות השירותים, המענקים והתמיכות ואת הנהנים/ות מתקציבי הרכש. וזאת כדי לראות אם נשים מקבלות את השירותים הציבוריים ואת המשאבים הציבוריים האחרים שהן זכאיות לקבל כאזרחיות שוות ערך ואם מתגלים עיוותים ופערים – הניתוח המגדרי דורש לבנות תכנית לצמצמם.
    קישור לנייר עמדה של מרכז אדווה

עולם העסקים והיזמות הוא גדול, אך תחום היזמות והעסקים בבעלות נשית דורש עוד עשייה ומשאבים לפיתוח ועידוד צמיחתו. הצגתי כאן חלק מתוך תמונה רחבה אשר מסבירה מדוע עמותה כמו פרויקט עסקית – יזמות נשית ועמותות נוספות שמקדמות יזמות נשית הן כל כך חשובות לנו כחברה.


 

הי!

אני כתבתי עבורך את המאמר הזה….נעים להכיר!

מיכל פיקלר, אחראית על תחום עסקית בחינוך ובאקדמיה. מורה בחינוך העל יסודי, מאבחנת אישיות ע”פ מודל MBTI בעלת תואר B.A מדעי החיים, תואר שני M.A הוראת המדעים, לימודי ניהול אקדמי. תעודת הוראה ודוקטורנטית בתחום היזמות הנשית.

כתיבת תגובה

כתבות נוספות באותו נושא

דילוג לתוכן